czwartek, 16 kwietnia 2009

Zupa Pokrzywowa wg 5 przemian!



Z okazji wiosny coś lekkiego i taniego







O- wrzątek, tymianek, listek laurowy, lubczyk
Z- ziemniaki, masło, pokrzywa
M- oregano, bazylia, płatki owsiane, por
W- sól, tamari
D- natka pietruszki


zagotować wodę, dodać wymienione produkty w podanej kolejnosci

EBE pisze: wszystko na "oko"

ja miałąm tak około 5 garsci, niezbyt ścisłe te garscie, potem umyłam, sparzyłam wrzątkiem, posiekałam i dodałam do zupy
ze 4 niezbyt duze ziemniaczki w kostke pokrojone i ze 4 łyzki płatków owsianych
można dodać łyzke kaszy jaglanej i łyżke sezamu, zamiast tamari
to tylko jedna z wersji, ale ja taka najlepiej lubię
no i gotowałam to w 1 i 1/2 litra wody

1 komentarz:

ebe pisze...

Milutko, ale szkoda, że tych literówek nie poprawiłeś, heh... przy szybkim pisaniu mi się przytrafiają:(
Tak, czy siak - smacznego:)))